(^_^)

Friday 6 July 2012

Kata-kata semangat~~~

Pagi tadi time mandi kol 6.30 tiba-tiba bleeding.Cuak sangat dah!
Dah nak bersalin ke???
Perut pon rase sakit macam senggugut.
Tengok kat kain batik rupenya dah ada darah..
Aku x sedar dah bleeding sikit time tidur.
Pukul 3am tu mmg aku ade bgn pg toilet..
time tu xde darah pon.
Mungkin dalam pukul 4-5am kot baru bleeding..
Then terus pg hospital.
Doc buat CTG(cek jantung baby).. baby kejap bangun,kejap tidur pulak.
Terus doc masukkan 1 cecair utk buat baby aktif..
Masuk ikut urat tangan..
4 kali cucuk baru jumpe urat yg betul...sakit dia x payah cakap la..
Allah je yg tau..
Then result CTG jd ok..
Ade contraction...tp x semakin kerap..
dia kejap ade...kejap xde..
Doc kate ni tanda-tanda awal nak bersalin..
Sebab kalau dah nak bersalin setiap 10minit paling kurang mesti ade 1 contraction yg disertakan dgn sakit...
atau bleeding yg byk..
atau keluar air ketuban.

Sampai kat ofis aku bukak FB..terus cari kata-kata semangat huhu...
Lemah semangat kalau aku bersalin pg td..dah la hubby kat JB..

Ni la yg aku dpt kat FB Persatuan Ibu-Ibu Comel Mengandung:


Yang penting; 

1. Jangan stress!
2. Jangan cuak sangat/gelabah!
3. Keep calm & relax (^_^)

***semoga aku kuat untuk keluarkan baby comel ni ke dunia...
      & semoga baby sihat dan selamat dilahirkan..Amin.

No comments:

Post a Comment